Polska na weekend – Arkadia, Nieborów i Skansen w Maurzycach

Wsi spokojna, wsi… łowicka. W weekendy można pojechać do znanych, ulubionych miejsc, które zawsze się sprawdzą, ale najprawdopodobniej będą też pełne turystów. Można też pojechać do miejsc nieoczywistych, o których albo tylko słyszeliśmy, a nigdy tam nie byliśmy, albo o których istnieniu nawet nie wiedzieliśmy. Podczas tegorocznej majówki postawiliśmy na Arkadię, Nieborów i skansen w Maurzycach, które leżą niecałą godzinę drogi od Warszawy. Okazało się być to strzałem w dziesiątkę i idealnym miejscem na 1-dniową wycieczkę.

SKANSEN W MAURZYCACH

Naszą majówkową wycieczkę zaczęliśmy od skansenu w Maurzycach. Na jego terenie znajduje się aż 40 obiektów! Skansen jest urokliwy, zachwyca spokojem i sielskością w czystej postaci. To muzeum na otwartej przestrzeni, w którym znajdziemy zagrody z przełomu XIX i XX wieku, budynki dawnej wsi łowickiej, między innymi chaty, kuźnię, szkołę, drewniany kościółek, czy przydrożne kapliczki. Do większości z nich można wejść i obejrzeć również wnętrza. Bilet normalny kosztuje 10 zł.

ARKADIA I NIEBORÓW

Blisko Maurzyc znajduje się Pałac Radziwiłłów wraz z ogrodem w Nieborowie i Ogród Romantyczny Heleny Radziwiłłowej w Arkadii – miejsca, których wielu z nas po prostu nie zna, a szkoda. Spacer po ogrodach w Nieborowie (utrzymany w stylu francuskim) i Arkadii (tutaj z kolei mamy do czynienia z klasycznym ogrodem w stylu angielskim) to świetny pomysł na ucieczkę od zgiełku miasta. Bilet uprawniający do zwiedzenia obu ogrodów oraz Pałacu, w którym poza stałą ekspozycją można oglądać także czasowe wystawy (my trafiliśmy na wystawę kobiecych strojów z epoki), kosztuje 30 złotych. Istnieje również możliwość zakupu oddzielnych biletów, jednak ta opcja jest mniej opłacalna. Będąc tutaj warto zwiedzić bowiem już oba miejsca.

Sam spacer po ogrodach Arkadii zajmuje około godziny. Znajdują się tam liczne obiekty, jak Świątynia Diany, Akwedukt czy Domek Gotycki. W Świątyni można oglądać kolekcję sztuki antycznej i rzeźb.
Park w Arkadii jest mniejszy, ale należy doliczyć ok. 30 minut na zwiedzanie pałacowych wnętrz. Po zwiedzaniu można wypić kawę w przypałacowych ogrodach i dowiedzieć się, jak bardzo przydatne są pszczoły.

GDZIE ZJEŚĆ

Przy okazji warto wybrać się również do Łowicza, który znajduje się po drodze ze skansenu w Maurzycach do Arkadii i Nieborowa. Łowicz to także dobry przystanek na drobny posiłek w czasie zwiedzania. Miasto oferuje kilka ciekawych propozycji kulinarnych.

POWROTY (Stary Rynek 24/30c)

Restauracja znajduje się na starym rynku, który niestety jest jednym wielkim parkingiem. Uwaga! Przez 30 minut parkowanie jest darmowe, po tym czasie trzeba wykupić bilet w parkometrze. My przez gapiostwo musieliśmy niestety doliczyć do rachunku za posiłek 30 złotych mandatu.

Powroty są nieco ukryte w głębi rynku. W pogodne dni można także korzystać z ogródka. W karcie znajdziemy kilka pozycji regionalnych dań: śledzie po łowicku (z żurawiną i cebulą), żur z tajemniczym dziadem (czyli po prostu z ziemniakami i kiełbasą), czy szare kluski ziemniaczane (czyli tzw. przecieraki). W menu znajdują się także pierogi z różnymi farszami czy znane z kuchni rosyjskiej pielmieni. Za dwie przystawki, zupę, kawę i dwa wina zapłaciliśmy 62 zł.

Oberża pod Złotym Prosiakiem w Nieborowie – tam już nie trafiliśmy, ale to pięknie położone miejsce z typowo polską kuchnią, także z regionu łowickiego. Na miejscu można kupić wyroby własne.

Autor: travelslovefood

Podczas naszych podróży poszukujemy klimatycznych miejsc i dobrej kuchni.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.